Pro Tip : Maak je Google bedrijfspagina aan

Wist je dat je je bedrijf op Google kan aanmelden?⁠
Een Google bedrijfsprofiel is dat ene blok rechts in Google waar je alle informatie over een bedrijf vindt.⁠

Google Bedrijfsprofiel

Het is een uitgebreid visitekaartje waarop je een link naar je website kunt vermelden, je openingsuren, een link om afspraken te maken, je kunt er zelfs enkele producten op plaatsen.⁠ 

Je kunt ook foto’s toevoegen. Heb je een fysieke zaak? Toon dan zeker de buitenkant van je zaak, zo herkennen je klanten vlugger je zaak als ze naar je op zoek zijn. Foto’s van de binnenkant geven dan weer de sfeer weer en laten je klanten weten wat ze kunnen verwachten.

Vraag je klanten dat ze een review achter laten. Zo zal Google je bedrijfsprofiel als relevanter beschouwen, wat je ranking in de zoekresultaten dan weer ten goede komt. Ervaring leert dat mensen niet zomaar zelf een review gaan posten. Vraag er dus actief naar aan je klanten. Via de link ‘reviews’ ontvangen, kun je een rechtstreekse link kopiëren die die je aan je klanten kan bezorgen om een review achter te laten. 

Je gratis bedrijfsprofiel is dus meer dan een lokale vermelding. Je kunt zo beheren hoe je bedrijf wordt getoond op Google Zoeken en Maps.⁠

⁠Om van start te gaan om je bedrijfsprofiel aan te maken, volg deze link :  https://www.google.com/intl/nl_be/business/


Share this!

Share on facebook
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email
Share on print
Pro Tip Google Bedrijfsprofiel
Wil je Pro Tips meteen in je email ontvangen? Schrijf je hier in.

Bedankt om je in te schrijven.
Check je (spam) email om je inschrijving te bevestigen.

Blijf op de hoogte met onze Pro-tips